One Flew Over the Cuckoo’s Nest Guguk Kuşu

Sorun Bildir
8.7
Oy ortalaması: 8.7/10 - 169 kullanıcı
Senin Oyun: - / 10
imdb puani 8.8/10
Kategori: Drama

Yapım: 1975 |

Yönetmen:

Oyuncular: , ,

Reyting: 113281

Randle P. McMurphy tutuklu olduğu cezaevinde çalışmaktan kurtulmak için deli taklidi yapan bir mahkumdur. Tavırları cezaevi otoritesinin gözüne batmaya başlayınca bir süre sonra teşhis için akıl hastanesine gönderilir ve orada kalmasına karar verilir. Randle hastanede de kurumun kurallarına uymaması ve arkadaşları ile olan ilişkileri ile dikkatleri üzerine çeker. Kısa süre içinde soğuk tavırlı, suratsız, otoriter bir görevli olan hemşire Ratched Randle’ı yakın takibe alır ve her hareketini izlemeye başlar.

Rathced ve Randle gibi birbirlerine son derece zıt iki karakterin arasındaki gerilim Randle’ın yakın arkadaşları için planladığı çeşitli faaliyetlerle onların iyileşmesine yardımcı olmaya başlamasıyla daha da artacaktır... Guguk Kuşu, önceki filmlerinde de sosyal eleştirilerini metaforik anlatılarla sinemaya aktaran Milos Forman’ın en önemli yapıtlarından biri.

YORUM YAZIN (268)

  

  1. @damnumdeus sinefil

    Jack nicholson ve müthiş oyunculuğu. Alın size akıllı olmanıza rağmen bir hastaneye kapatılsanız, görevlileri nasıl inandırırdınız sorusunun, beyaz perdesel ve harikulade cevaplı versiyonu. Sonu yasa boğdu bizi yasa…

    Beğenme: 0 Beğen: 0
  2. @Lamusss sinefil

    Jack Nicholson,sen nasıl bir aktörsün!Delilik en çok sana yakışıyor.”Ama en azından denedim değil mi?”Üst düzey bir yapım.Oyunculuklar muazzam.Birinin deli olup olmadığına diğer insanlar karar verir.

    Beğenme: 0 Beğen: 1
  3. @Bsra__demrr sinefil

    Gercekten çok güzeldi ben eski filmleri genelde pek izlemezdim ama bu film tüm tabularımı yıktı. Nasil desem öyle sıcak öyle etkileyici kii.. Chef karakterini cok sevdim. Jack Nicholson’a hic girmiyorum zaten adam taklitleri ve espirileriyle kahkahalar atmama sebep oldu. Oynamak icin oynamamış. Baya samimi geldi. Izleyin iciniz ısınsın…. 💫 9/10

    Spoiler içeren alan!
    Hemsireyi bende ellerimle bogmak istedim..!&?!&!;#€$#.. Pis s*rtükk sen cocugu iyilestirmek mi istiyorsun yoksa filmde de görüldüğü gibi intihar ettirmek mi??? Keşke ölseydinnn hıhh 😡😡😡😡😡😡
    Beğenme: 0 Beğen: 0
  4. @Dr_House sinefil

    Jack Nicholson !!!!

    Beğenme: 0 Beğen: 0
  5. Ebru ziyaretçi

    Bence harikaydı. Zaten jack reisin harika olmadığı film var mı ki?

    Beğenme: 0 Beğen: 0
  6. @EceA Yeni Üye
    Spoiler içeren alan!
    Bu hemşire salak mı yoksa tıbbi bilgisi mi sıfır ? Adam düzelmişken tekrar psikoza soktu ve film boyunca zaten annesinden dem vurup duruyodu çocuğa, eğer objektif olamayacaksan neden hemşiresin ki sen? Sigara konusuda açık ve net bi şekilde hemşirenin pisi pisine vermemek için diretmesi yüzünden olmuştu zaten. Bu kadar katı kuralları uygulamaya hevesli olmak ne kadar doğruydu ? Sağlıklı bir adamı nasıl delirtirsiniz adlı eğitim videosunu izledik… Teşekkürler Şef..

    Filmin konusu iddalı, işlenişi ilginçti.

    Beğenme: 0 Beğen: 1
  7. @etien sinefil

    Efsane.

    Beğenme: 0 Beğen: 0
  8. psikiyatrist ziyaretçi

    Farklı bir filmdi benim için belkide ilk defa üzerinde çok düşüneceğim bir filmi izledim

    Spoiler içeren alan!
    McMurphy her ne kadar bazen tehlikeli olsada hastaları iyileştirme konusunda cesurca bir ilerleme kaydetmişti buna rağmen insanların akıl hastalarının toplumdan ayrı tutulması gerektiğini düşünerek tüm emeğini zamanını çöpe attılar üstüne bide akıllı adamı delirttiler iyi mi
    Tabi Billy’nin ölmesi de çok kötüydü hemşirenin onları bu kadar korkutup yönetmesi beni delirtti
    Beğenme: 0 Beğen: 1
  9. @durden Yeni Üye

    Şimdi, açıkçası ben filmle ilgili çok övgü aldığım için izlemeye başladım ve beni sarmasının tek nedeni McMurphy’di. Film ilerledikçe fark ettim ki bu kadar abartılacak bi film değilmiş.

    Spoiler içeren alan!
    Ama sonunda en sevdiğim karakter olduğu için McMurphy’e yaptıkları çok etkiledi…
    Beğenme: -2 Beğen: 0
  10. abartmayın ziyaretçi

    Yani yorumları okuyunca mutlaka izlenmesi gereken bir film gibi anlıyorusnuz ama çok abartılmış.. Bir de bazıları insanı motive edici filmler listesine alammış mı? hayret yani… Sonuç: biraz inanç ve tebessüm var onu da sonunda alıp götürüyor. Sen insanlar için uğraş sonra delinin birisi işini bitirsin.

    Beğenme: -6 Beğen: 0
  11. @queeninthedark çaylak

    arkadaşlar biri sonunu anlatabilir mi lütfen anlamadım da ?

    Beğenme: -1 Beğen: 0
  12. Mete Demiray ziyaretçi

    film, tüm zamanların en iyi filmlerinden biri olarak gösterilmiş.

    Beğenme: 0 Beğen: 0
  13. @berkydgdu sinefil

    Filmini kitabından daha da başarılı bulduğum yegane filmdir benim için.

    Beğenme: 0 Beğen: 0
  14. @janebluebird çaylak

    öyle bir film ki oyuncular gülsün siz de gülersiniz,oyuncular üzülsün siz de üzülürsünüz.Çok sıcak ve etkileyeci bir film.Özellikle sonu ile ağlatır.

    Beğenme: 0 Beğen: 0
  15. @caccikcinok çaylak

    tamam da niye billy bibit in üzerine o kadar gitti hemşire film boyu kekeleyen çocuk iyileşmişken üzerine gidip ölümüne neden oldu anlamadım

    Beğenme: -4 Beğen: 0
    • Jolan Y ziyaretçi

      NİYE SPOILER BUTONUNU KULLANMIYORSUN ACABA

      Beğenme: 0 Beğen: 2
    • @ABCoskun çaylak

      çünkü akıl yok başkan sende

      Beğenme: 0 Beğen: 0
  16. @thewhovian Yeni Üye

    Deli olmak ya da deli gibi davranmak düşündüğüm kadar delice değilmiş 🙂

    Beğenme: 0 Beğen: 0
  17. Şeyma Teefey ziyaretçi

    Jack Nicholson’ın en iyi filmi diyebilirim tek kelimeyle mükemmel

    Beğenme: 0 Beğen: 2
  18. @TheImam25 çaylak

    hala bazı sahneleri aklıma gelince kendimi gülmekten alıkoyamadığım 10/10 luk bir film, çok içten, çok sıcak, çok bizden aslında, yani insancıl. sinema tarihinin bir boşluğunu doldurmuş nadir filmlerden.

    Beğenme: 0 Beğen: 0
  19. @Martimekflay Yeni Üye

    Tamam, filme diyecek hiçbir şey yok.. Kült, efsane, başyapıt falan filan ama Allah Jack Nicholson’ı bu film için yaratmamış mı, böyle rollerde oynasın diye yaratmamış mı arkadaşlar? Sorarım size..

    Beğenme: 0 Beğen: 0
  20. @darkingrey sinefil

    Jack Nicholson’ın yer aldığı bir film hiçbir türlü kötü olamaz zaten, film bitiyor ve siz ekrana bakıp ‘ben az önce ne izledim’ diyorsunuz. Hayatın tadını çıkarabilmekle alakalı bir film. Mesajını alamayan kişilerin beğeneceğini sanmıyorum. Felsefik yönü olan arkadaşlar izlesin.

    Beğenme: -1 Beğen: 0